torsdag den 13. februar 2014

Billedbogen


Så blev bogen færdig:-)
"FURBY  MODSAT"

Billedbogen handler om Furby og hans måde at vise modsætninger på.

Eks:
Furby forfra
Furby bagfra (arfgab)



Til venstre ses en samling af billeder fra bogen. Til hvert billede er der brugt et andet materiale eller andre farver.




Til højre er kopien tegnet op med blyant. Lampeskærmen er fyldt ud med små perler.






Billedet her er lavet som aviscollage. En opgave der kræver meget koncentration og udholdenhed. Man kan også lave det som selvportræt  på en kopi.
Til bogen har jeg arbejdet med en del forskelligt materiale flydende vandfarver, oliekridt, glimmer, vægfarve, pastelkridt, tudser, avis stykker, blyant og blyantfarver. Noget var selvfølgelig sværere at arbejde med end andre. For.eks har jeg limet små kugler på to af billederne som ikke var til at styre. Alligevel mener jeg at materialerne kan håndteres af næsten alle aldre. Aktiviten og metoden skal bare tilpasses aldersgruppen. For.eks collagen af Furby er for skolebørn, mens billedet nedenunder kan laves af 3-4 årige. En optegnet trekant, hvor opgaven lyder på at finde gule farver i blade og aviser, rive dem ud og lime på trekanten.
Jeg havde først valgt at laminere bogen. For at gøre den mere stabil og længere holdbar. Dette valgte jeg alligevel fra, da jeg synes laminering kan forvrænge billedet. Desuden har bogen også et par taktile effekter der ville gå tabt ved laminering.
Det var spændende at arbejde med bogen. Det har lært mig, at næsten alt er muligt, det er bare vigtig at have kvalitativt gode grundmaterialer såsom en god saks, godt lim, ordentlige farver og godt papir for at kunne arbejde og blive motiveret til at være "skabende".


Ingen kommentarer:

Send en kommentar