onsdag den 12. februar 2014

Ny biotop

Desværre var jeg så heldig, at få valgt en biotop, der nu er ved at blive til en byggeplads. Derfor har jeg valgt en ny, som ligger i nærheden.
Denne ligger også som et stykke natur omringet af huse.
En lille sti fulgt af en grøft, frit landskab på den ene side og på den anden træer langs grøften.

Der bor muldvapper på biotopen


...nej det er ikke en af de mange muldvapper nederst i højre hjørne,
 men toppen af min hunds hoved...
 ..................................rigtig mange muldvapper!!!
 Til venstre ses træer som følger grøften op mod en lille sø












For enden af stien ligger der en lille sø. Søen er fuld af træer, siv og jeg er sikker på også af dyreliv, når det bliver forår
Mange af træstammerne rundt omkring er besat af mos. De må have ligget i længere tid.
Siv i baggrunden. Desuden svømmer der en anden vandplante rundt. Denne vil jeg undersøge, nårbliver varmere.
Her ses at vinterens storme har sat sine spor. Et af træerne er rykket op med rod.










1 kommentar:

  1. Hejsa

    Den ser spændende og varieret ud din nye biotop - jeg er spændt på at følge med ;-)

    Vh Ida

    SvarSlet